Sunday, September 20, 2009

**menjelang hAri rAYe**

aku blk ipoh 17hb september bas seri maju kol 2.15pm.. cm slalu, mr bebeman yg baik ati anta aku ke sg nibong.. manyak sudih mau tinggal itu olang.. uwaaaaaaaaa.. spnjg prjlnan, ujan turun.. jap lebat jap renyai2.. ase sunyi je dlm bas.. (wpon dgr lgu korea dentum2 kt tlinga n tdo xigt dunia) hehe.. tp mmg kesunyian mlanda atmosfera la.. wahh ayt ku.. mngkin sume org dlm bas tu xsabo nk lik umah kot.. diam.. sunyi sepi sejuk peti..

kembong2kn pipi sebab busan kt dlm bas..

kt umah, aku tlong2 mak dgn kudrat itik aku ni.. aku kn xcihat ag.. uwaaaaaa.. tlong nyebok psang lngsir.. ni, br je pas wat ketupat.. jadi la aku nyumbang 3ketol ketupat yg dianyam sendiri hasil tunjuk ajr ayh n nana.. yeay!! hehe.. cik wawa n mak sbok mmblender bwg2 n awas2 yg ade.. (awas tu dlm bhsa perak mknany bhn2 mskn la cm lengkuas, halia..) sume2 bhn ni nk wat rendang tok.. rendang tok ayh wat mmg superbb la.. lau mau rse jmput la dtg ke umah sok.. hehe..

ayh dok ngajar ank murid yg nakal.. hehe..

akhirnya brjya gak jd ketupat ni.. hehe..

bhn2 yg dh diblender oleh cik awe..

mlm ni, aku wat asgmnt she.. adehh.. ape la nasib ku.. asgmnt blambak xsiap ni.. uwaaaaaaaaaaaa....

sok kna bgon awl tlong mak n ayh msak kari ayam.. ketupat dh masak.. lemang dh bli sebatang.. jadi la skit2 mknan raye ni.. xbaik mmbzir.. hehe..

pape pon, sempena hari raye yg mulia ni, aku nk susun jari2 yg ada nk mntk maap kt kwn2 kalo de slah slap, trkasar bahasa, trslah bicara, majuk2 n pape je yg wat korg mrh ke terasa ati ke.. aku hnya insan biase.. hehe..

sELamat Hari rAye!!!
jemput la dtg umah ye kwn2..

No comments: