Thursday, November 5, 2009

LuaHan hAti~

ini luahan hati, bkn utk mengeji ataupun menjaja crita..

aku tak tau dimana salahnya.. hubungan yang tak serapat mana kini jadi makin longgar.. bkn aku cuba mncari kesalahan.. mungkin aku yang sensitif.. atau kau yang tak sensitif dengan keadaan.. percakapan kau lembut.. tapi mungkin kau tak berfikir bila melontarkan kata.. hingga hati kecilku terguris.. sekali kau lakukan, tak mengapa.. ya, tak ada manusia yang tak tersalah bicara.. aku juga begitu.. dan aku berikan kau peluang untuk membaiki diri.. tapi bila berkali-kali perkara yang sama berulang, aku jadi tak tenang.. aku tak mahu menimbulkan pergaduhan.. lantas aku mendiamkan diri.. kebisuan aku membuat kau tertanya-tanya.. aku ingatkan kau sudah sedar akan kekhilafan.. tapi tak.. kau mula mempersoalkan apa yang membuatkan aku berubah.. aku mula membuka kisah lalu.. kisah yang kubuka tidak menyentuh perihal sesiapa melainkan diriku.. aku tak mahu menjadi talam dua muka.. aku tak mahu menjadi batu api hingga menyebabkan kawan-kawan kau melarikan diri.. tapi longgokan ego yang aku terima dari jawapan kau.. ya, aku tahu tak ada manusia yang sedia menerima teguran.. tapi jangan lah cuba mencari kesalahan orang lain untuk menutup kesalahan diri.. imbau lah kembali apa yang sudah berlaku.. bagaimana kau menjaja cerita perihal diri aku.. apa kata-kata yang keluar dari mulut kau yang sinis dan pedih.. mungkin kau dah lupa.. tapi kenapa bila aku ingatkan kau masih menolakkan kesalahan ke bahu orang lain?

orang akan berkata aku tidak matang berbanding kau jika dilihat pada umur.. bukan mahu membangga diri, cuma aku rasa aku berfikiran lebih matang dari kau.. aku hormat kau sebagai yang lebih berusia.. aku fikirkan keselesaan kau.. walaupun ada kalanya aku merungsingkan kau.. tapi cubalah untuk menghormati aku.. aku hanya manusia biasa yang mempunyai emosi sama seperti kau.. aku tidak kisah jika kawan-kawan kau mahu berkongsi cerita, datang bertandang.. aku tumpang keceriaan itu.. tapi aku sudah katakannya sejak awal lagi.. jangan ganggu aku pada waktu sebegini.. aku rasa sudah lama aku beri masa untuk kau mengganggu aku.. berilah aku peluang buat sebulan ini untuk aku merealisasikan harapan ibu dan ayah aku.. tak kan kau nak menjadi penyebab kegagalan orang lain?

mungkin melarikan diri dari memandang wajah kau lebih baik dari aku terus menanggung tekanan..


5 comments:

qayyum said...

artikel ni merunsingkan.

♥ mArumAru ♥ said...

nape rungsing?~

✖ rAgAmUfFiN™ ✖ said...

sy dah rasa banyak kali benda yg sama.. say no to room****.. kekeke.. sampai sekarang mesti dpt room**** yg problematic.. dah 2 kali dpt room**** yg suka karaoke waktu exam.. ape cer~ sabor jela..

♥ mArumAru ♥ said...

kwn2 jgn slah phm ye..
ni xd kaitan ngan mane2 org trsyg mahupun kwn2 baik..
sy xd mslah ngan dorg..
hehehe~
nana:tulusnye ati mu.. dia bce kang blog ni xpsal2 je..hehe..~

Anonymous said...

weyhh. aq tahu siapa g kmu maksudkan.