Saturday, December 4, 2010

hari-hari indah bersama kamu~

cehhh tajuk jiwang! ngehehe.. baru balik dari langkawi semalam.. cakap je pegi langkawi, tapi incik helang pon aku tak sempat nak bertegur sapa.. aishhh.. kiranya kitorang dok melepak kat hotel je yg jauh kat ceruk mane ntah.. sebelom balik je pat singgah pekan kuah.. tu pon 2-3jam je.. mintak maap la takde ape yang pat dibeli untuk kwn2.. untuk family pon aku bli cokolat n barang-barang yang dipesan berserta ongkos je.. utk diri sendiri tak beli pape pon.. uwaaaaaaaaaaaaa.. xkesah la.. sebab aku dah dapat 3hari yang indah kat langkawi bersama incik momot.. ngehehe~~ memang kitorang dok berkepit je nak pegi mane pon.. tp cam pakej jugak la.. ade kitorang, ade remie n wahir.. cam double date lak an.. kikiki..



kira aku hepi sesangat la pat pegi langkawi ngan incik momot.. yelaa kitorang lain-lain course.. so nak pegi jejalan berombongan camni macam susah je kot.. ade la kenangan indah sebelom abeh belajar kat usm an.. ngehehe.. betol la cam ape incik Blau ckp, bagi pasangan kekasih bukan apa yang dilakukan bersama tu yang memberikan kepuasan istimewa, tapi membuatnya bersama yang memberikan kepuasan.. ni la social exchange theory yg aku blaja dah lame dulu.. tp still melekat dlm pale otak sebab ayat dia bes.. cewahhh.. tak sia-sia aku belajar sosiologi.. ngehehe.. macam kes kitorang ni, walaupun pegi kursus kerjaya je kot.. bukan jejalan.. tapi still rasa gembira, bahagia, melompat-lompat keriangan sebab kitorang dapat spend masa sama-sama, wat persembahan kumpulan sama-sama, bagi sokongan sama-sama mase nak wat mock-interview, makan sama-sama, tangkap gambar sama-sama, semuanya sama-sama laa.. sampai member aku tegor cakap berkepit je sampai takleh nak pisah.. ngehehe.. jgn jeles bro.. cam ko cakap la, aku dah jumpe prince charming aku.. kikiki~~



tapi memang rasa takde la rugi sangat pegi langkawi first time nih, walaupun tak pat jejalan tangkap gambar ngan helang ke, pegi rumah mahsuri ke, beras terbakar ke hape2 yang glemer kat langkawi tu.. sebab incik momot slalu ade dengan aku, tu sebab utama.. ngehehe.. gatal.. lagi satu sebab, aku ase program dia bes la tambah-tambah agi mock-interview tuh.. serius aku ase sangat la bagus, penting, bertepatan ngan kursus ni pon.. orang-orang industri yang datang.. intel la, siltera la.. memang mase interview first2 tu rase gelabah ayam jek.. dapat rase jantung aku cam nak terkeluar.. tapi lama-lama rasa ok.. yang sangat menggembirakan hati, interviewer cakap english aku good.. ngehehe.. selama ni aku kurang keyakinan tentang english aku.. mungkin lepas ni kena improvekan lagi.. insyaAllah.. pape pon pade aku, soft skill n pointer yang tinggi penting untuk seseorang.. baru balance n dianggap cemerlang.. bukan hanya pandai cakap berdegar-degar tapi habuk pon tarak.. ade jugak orang yang macam ni.. jadi sama-sama la kita memperbaiki diri.. mane yang kurang tu kita tambahkan.. yang lebih kita kekalkan.. insyaAllah berjaya.. :)

No comments: