Wednesday, December 15, 2010

tak suke nye politik!

aishhh.. mmg la aristotle ckp manusia ni haiwan politik.. tapi aku cukup tak berkenan dengan orang yang taksub politik.. aku ni xminat politik.. walaupun pengantar politik pat A-, pengantar sosiologi pat B+, aku tetap pilih nak major sosiologi.. pada aku orang yang berpolitik ni sume nye ade satu misi jek, nak KUASA.. ade yg nak pat kan kuasa gune cara baek, ade yg gune cara jahat.. so pada aku sume nye same jek.. sori la kwn2 aku yg major politik lau korg xstuju.. ni teori nur hafeeza.. huhu~~

gambar google


cite pasal xberkenan ni, ade sorg member aku ni dia puak pembangkang senang cite.. blaja lagi.. amik sosiologi lak tu.. bukan budak usm ye kwn2.. sangat la suke berfikiran sempit ttg politik.. ape-ape aje sume nak ngutuk.. yg paling xbes skali sal ketuanan melayu tu.. dia cakap dia tak bangga jadi orang melayu, tapi dia bangga jadi orang Islam.. siyes bro, aku pon bangga jd orang Islam.. sangat la bangga.. tp ko sendiri belajar sosiologi an.. ape gune blaja culture, ethnic, religion sume tu lau tak reti nak menggunakan ilmu tu dalam kehidupan seharian.. cewahhh.. emo-emo lak i.. bukan ape.. aku jadi tak paham lak.. sebabkan politik, sampai tergadai bangsa.. aku siyes tak sokong mane-mane.. aku tak minat politik.. aku cume nak melayu n Islam terpelihara jek.. senang cite aku tak nak orang cina n india naik.. bukan sebab bersikap racist, tapi aku sayang bangsa aku, agama aku.. aku tak nak jadi kuli bangsa lain.. dijajah di negara asal sendiri.. rugi bro, ko blaja sosiologi tapi tak apply.. ish3.. ko nak ke jadi kuli? dengan pointer tak strong, english ke laut, aku taknak.. siyes aku taknak.. sedangkan bermacam2 benda yg melayu dapat istimewa cam jpa, mara sume tu aku xpenah nak dapat walaupun diberi banyak peluang.. ini kan pulak utk anak-anak aku nanti, peluang tu langsung takde.. tolong la kwn2.. bukak mata sikit.. jangan terima je sume cite bulat-bulat.. menyalahkan orang jek.. kaji dulu cite tu.. betol ke idak.. kang tak pasal-pasal sebar fitnah lak.. jangan butakan mata anda.. jangan terlalu taksub.. berpolitik ni macam bercinta gak.. jangan terima yang wangi jek, yang busuk tu wat-wat lupe.. mak aihhh.. pape pon siyes aku tak suke politik.. sekian terima kasih..

*tibe-tibe wat entri serius.. plek~~*

No comments: