Friday, November 26, 2010

saya bangga! :(

~ENTRI MOOD KE LAUT~

saya bangga menjadi anak perempuan..
saya bangga menjadi budak tarcisian convent..
saya bangga menjadi budak matrik perak..
saya bangga menjadi budak usm..

huhu~~

ni sume bukan sebab nak membangga diri..
tapi ni luahan hati.. huhu..
sebenarnya ada rasa jeles, cemburu, dengki, jaki jipang..
bukan dengan seorang yang spesifik..
tapi disebabkan sebab-sebab yang spesifik..
aishhhh... cakap cam keling lak..

saya bangga menjadi anak perempuan..
memang beruntung jadi orang pompuan.. tapi jadi orang pompuan ni sebenarnya ditindas jugak.. ni sume jadi bile aku pat straight A mase PMR.. mak ayah ngan diri aku sendiri cam agak teruja la dgn result tu.. apply la MRSM la SBP la.. last-last tak dapat.. takpe laa.. tade rezeki mak ayah cakap.. tarcisian convent pon not bad laa.. just aku ni nak satu perubahan dalam hidup.. mungkin ngan perubahan ni aku jadi lagi baik.. tapi de cite yang wat aku sakit hati.. de sorang makcik ni..orang dekat2 rumah la, kawan ayah.. dia dok riak, bangga, ujub, takbur bile anak dia pat msk mrsm.. mula la dia wat ayat sinis..
'anak hang 8A pon xpat msk MRSM ke? anak mike pat 6A je pon dpt masuk'
aishhhhh.. anak makcik tu laki, bole la masuk.. dah ade kouta laki pompuan.. aishhhh.. geram.. geram.. ade member aku pon pat masuk sebab ade kabel.. mak ayah aku tak reti nak main kabel2 ni walaupun kenal orang.. yang sedihnya, member aku skang ni blaja kat aussie kot.. aishhhh.. :(

saya bangga menjadi budak tarcisian convent..
serius aku bangga.. kadang-kadang rasa cam nak cakap je kat mak ayah, nape tak masukkan orang kat tcs masa sekolah rendah agik.. mesti english aku tak seteruk ni.. tapi nak wat cane.. suda ditakdirkan perjalanan hidupku begitu.. cehhh.. jadi dak tcs bes.. sume pompuan.. nak wat perangai pon tak malu.. mase bulan pose nak wat port bendera jepon pon bole aje.. tapi tu la.. kalau la aku jadi dak dok asrama.. mesti result spm aku cun melecun.. mesti aku jadi rajin lebih.. mesti aku pat fly.. huhu~~

saya bangga menjadi budak matrik perak..
sebenarnya aku lebih pilih masuk asasi dari matrikulasi.. ntah la.. masa tu bengong lagi.. tak tau apa yang aku nak jadi.. cita-cita pon takde.. kalau aku masuk skola asrama mesti aku dah de cita-cita, dah ade matlamat idop, dah ade perancangan.. wat IB ke ape dengan result spm yang cantek teratur A nye.. emmm.. tapi siyes matrik ni la zaman kejatuhan aku gile babeng.. setiap kali exam n setiap kali pat result, memang menangih berkoyan-koyan laaa.. aku belajar tak paham, tak masuk, takde perasaan, tak semangat.. sumenye tak.. memang result hancus berdebus la.. mak ayah pon jadi cam sedih n kadang-kadang aku pressure gak.. ntah la.. aku pon tatau nape.. mungkin sains bukan bidang aku.. walaupun aku minat.. huhu~~~

saya bangga menjadi budak usm..
alhamdulillah pas abeh matrik aku pat msk usm.. walaupun course cikai pada pandangan org, tu dah kira nasib baik la aku pat masuk U dengan result matrik 2.38.. uishhh.. setiap kali sesape tanye sal result matrik aku, sume tak caye.. lantak korang la.. alhamdulillah setiap sem aku dean's list.. tapi result matrik aku yg hebat tu cam menghantui jek.. yela.. walaupon pat result ok mase kt usm, aku susah nak pat JPA.. dah dua kali mintak kot.. orang lain yang tak dean's list pat.. siyes aku tensen! dah la ptptpu aku pat skit je.. sedih...

sedih jek.. macam banyak peluang aku tak dapat.. walaupun layak.. tapi semuanya orang lain yang pat.. kadang-kadang tensen gak.. tak aci la.. bagi la peluang kat aku.. sekarang aku ade impian nak study abroad utk master aku.. tapi tah nape aku ase cam tade semangat jek.. JPA cam xlepas jek.. pointer aku tak strong mane.. yang lain sume biasiswa utk course yang hebat-hebat engin la, bio la.. dah la yang wat aku lagi jeles bile ade sorang member aku ni, masuk kolej n tup2 next month nak fly ditaja MARA.. aishhhh.. mula la aku teringat-ingat benda2 negatip cam ni.. mula la kluar ayat-ayat chenta...
"kalau la aku masuk MRSM mesti aku senang pat biasiswa MARA"
"kalau la aku pat biasiswa JPA mesti aku senang nak fly"

tapi nak wat cane.. tu bukan rezeki aku.. mungkin rezeki aku utk yg lain ke.. anak banyak ke.. mane tau an? ngehehe.. tu laa manusia.. bila dah dapat satu, nak yang lain.. tak reti nak bersyukur.. ish3.. tak dapat fly, aku sambung blaja kat ukm jela kot.. takpon balik kat usm balik.. jadi warga Penang.. huhuhu~~ samat incik momot ade.. wink wink.. kikiki~~

takpe laaaa feeza... rezeki Allah nak bagi banyak kat muka bumi ni.. setiap yang berlaku ade hikmahnya.. syukur dengan apa yang ada, sabar n redha..~~ :)

No comments: