Monday, June 8, 2009

owh bULan..

semalam aku kua umah jap sbb nk baibai ayh aku yg nk blk telok intan.. tbe2 mak aku pggl soh tgk bulan.. ya Allah, cantek sggh bulan mlm td.. bulan penoh.. dah mcm spotlight suda... aku dh nk gi amik kamera dh, nk tgkp pic.. tp memandangkan ada mata2 yg tidak diingini tgh memerhati tros aku xjd.. aku kn ank pakcik pazil yg pmalu.. hehe.. kalo aku tgk bulan kn, aku slalu pk bnda2 ni..

++masa kecik2 dlu sape tah ckp org yg mninggal akn dudok kt bulan.. kalo kte tgk bulan, kte mcm tgk org yg dh mninggal tu laa.. sampai skang aku plek ttg ni.. sape ye yg ckp? ish3..

++masa kecik2 gak, ayh aku ckp, waktu bulan penoh (mcm smalam la ni..) ade cik tu... alaaa.. han....tu.. hehe.. kn cte vampire n cte2 hantu yg lain msti de background bulan mengambang ngan bunyi burung antu.. ukk.. ukk.. eeee.. scary je.. samat smlm xtrpikir psal ni.. kalo x msti xleh tdo.. hehe..

++mak aku pon de ckp, waktu bulan penoh, ketam byk brtelor.. n sbb tu ketam byk kt pasaran.. tol ke ek? jd kalo nk mkn ketam kna la tnggu bulan penoh n poket pon penoh.. ketam pon makin mhal skang.. ish mlalut lak..

++ble dah makin membesor bagai johan, aku de bce kt ne tah (aku mmg pelupa..) yg bulan tu setia.. nape? sbb bulan sntiasa ada tak kira siang or mlm.. cuma masa siang kte jrang2 nmpk.. so kpda anda semua, jd la bulan.. wpon bulan tu de jrawat batu, tp bulan still setia..

++bulan sering dikaitkn dengan pompuan.. kalo x, xkn laa ada pepatah 'bagai pungguk rindukn bulan' n 'bulan penuh mengambang di kaki awan' yg mnggmbrkn pompuan yg cantik tu cm bulan laa.. (eh bulan bukan de jerawat?) tp yg pasti jgn main2 ngan pompuan ble datangnye bulan.. kalo x xpsal2 kna maki.. opsss.. hehe..~

jadi xkira la bulan ape pon, janji korg jgn lupe bulan januari.. sbb aku lahir bulan tu.. ngahahaha~

No comments: